[Unreal Engine 5] Package Error 정복하기(malformed tag, unknown structure, modify UObject)

언리얼로 개발해서 마무리 즈음에 패키지를 하려고 하니 다양한 오류가 반겨왔다.

 

패키지는

Variant: Windows

Config: Shipping

Data Build: By the book

설정으로 진행했다.

빌드 시작
바로 오류 ㅋㅋ

 

1. has malformed tag

LogAssetRegistry: Error: Package C:/Development/Hallucination/Content/__ExternalActors__/FirstPerson/Maps/FirstPersonMap/9/V1/RDGDCZBLTS71E2YXHI0YFN.uasset has malformed tag

 

해결방법: 그냥 단순히 저 파일을 삭제해서 해결했다.

 

2. Unknown structure

LogProperty: Error: FStructProperty::Serialize Loading: Property 'StructProperty /Game/Blueprints/GameSystem/SB_SaveData.SB_SaveData_C:PlayerData'. Unknown structure.

 

해결방법: 해당 문제가 생긴 BP로 들어가 노드 새로고침을 누르면 된다.

 

노드 새로고침

 

3. modify UObject that is currently being iterated

Trying to modify UObject map (FindOrAdd) that is currently being iterated. Please make sure you're not creating new UObjects or Garbage Collecting while iterating UObject hash tables.

 

엄청 오랜 시간과 구글링 끝에 해결한 오류다..

 

해결방법

1) Tools -> Validate Data 선택해 실행

검사가 끝나면 아래처럼 invalidate한 파일 목록이 나온다.

언리얼 프로젝트 끈 후에 싹다 찾아서 삭제하고 다시 프로젝트를 켜주자. 1번 오류랑 비슷한 느낌이다.

수많은 no data validation

 

다시 Validate Data해서 이상한 파일 없는지 확인

굿

 

2) Project Settings에서 List of maps to include in a package build에 원하는 맵(레벨)들 추가하기

*기본적으로 패키징 할 때 같이 하는 Game Default Map도 지정해주는 것이 좋다.

Project Settings -> Maps & Modes -> Game Default Map 지정

Game Default Map 설정

 

Project Settings에서 Search에 list of map이라 치면 아래처럼 나온다. +버튼을 눌러서 원하는 레벨 수 만큼 만들고 경로를 찾아서 넣어주면 된다.

맵 추가하기

 

추가한 맵들

 

 

그 후에 다시 패키지 하면 정상적으로 될 것이다!

야호

 

아래는 참고할만한 다른 링크들이다.

https://forums.unrealengine.com/t/i-keep-getting-an-error-when-trying-to-package-my-game/635534/4

 

i keep getting an error when trying to package my game

I guess you have a map like… /Game/ui/MainMenuLevel 🤔 Ok check: 1: 2: 3: 4: It seems the level it doesn’t exist…

forums.unrealengine.com

https://forums.unrealengine.com/t/please-help/728619/5

 

Please help

The only code I’ve added recently have been trigger boxes, ai move to, and play sound. Sorry for my lack in knowledge 😂

forums.unrealengine.com

https://forums.unrealengine.com/t/packging-error-uobjects-or-garbage-collecting-while-iterating-uobject-hash-tables/659183

 

Packging Error. UObjects or Garbage Collecting while iterating UObject hash tables

Hello, the same error as the image occurred when packaging for Windows with UE5. I tried to search, but I couldn’t get accurate information with my keyword. Please give me some advice. Image1 Image2

forums.unrealengine.com

https://itch.io/jam/gamedevtv-jam-2022/topic/2141652/emergency-i-need-help

 

EMERGENCY!!!! I NEED HELP!!!!!! - The GameDev.tv Game Jam 2022 - Free Course For All Submissions! community

Hi guys, I need help. I encounter this issue when packaging the project and I can't solve it. I really need help!!! UATHelper: Packaging (Windows): LogWindows: Error: begin: stack for UAT UATHelper: P

itch.io